Senaste inläggen
En dag efter jobbet så åker Melissa förbi Bistron och stöter på ingen mindre än Don Lothario.
För er sims-veteranare som spelade sims2 så är det alltså Don Lothario från Skönköping som vänsterprasslade med ett syskonpar. Ni vet den rödahåriga och den blonda, kommer inte ihåg vad de heter och även Cassandra Spökh.
Don och Melissa kommer ganska bra överens efter ett par träffar.
Så bra att Don till och med får en liten puss.
Och så bra att Melissa frågar om de ska bli ett par. Det ville inte Don, hon fick nobben.
Men de brydde sig inte Melissa om, hon ville hoppa i sänghalmen ändå.
Som jag tidigare sa så tänkte jag göra en PGC/Legacy-challange..alltså två i en, och här kommer den.
Först ut är då Melissa Fell som jag råkade radera de två första bilderna på.
Och skolmaskoten kommer.,som vanligt
Och här har vi då min startsim, Hår i gredelin och ögon i ljus lavendel, Melissa Fell.
Tankspridd, stjärnkvalitet, prydlig, gillar inte barn och kleptoman. Inflyttad på den största tomten.
Livsönskan att leva lyxliv (100 000 simdaler i hustillgångar).
Hon sitter och skissar för att skrapa ihop lite extrapengar, går inte särskilt bra.
Melissa bestämmer sig för att hälsa på grannarna
Och med hennes kleptomani så får hon med sig lite prylar hem.
Bland annat denna tavla.
VAD ÄR EN LEGACY?
Du får bara skapa en sim som är "grundaren" till dina framtida 10 generationer simmar. Du får välja alla grundarens egenskaper och simmen måste vara i den ålder att den kan skaffa barn (Max "vuxen" för kvinnor och "åldring" för män).
Om du flyttar in i Sunset Valley måste du flytta in i "Sommartuna gård 15" och i Riverview är det "345 Riverblossom Hills Drive" som gäller. De kostar $14.700, alltså har du bara $1,300 kvar att bygga hus för. Det är meningen eftersom man ska börja utan några fördelar. Det är huset alla generationers "aktiva simmar" ska bo och födas i.
Legacy konceptet:
Generationer: Grundaren är generation 1. När den förstfödda i generation 10 är född är spelet slut. Under den tiden ska du samla så mycket poäng som möjligt.
Arvinge: Den person som ska vara den "aktiva simmen" och föra släkten vidare i "legacyhuset".
Reserv: Ett syskon till arvingen (om den har några) som tar över om något skulle hända arvingen. Dom är berättigade att tjäna legacypoäng till familjen. Om det inte finns någon reserv och arvingen dör är det "game over".
Födslar och åldrande
När simmarna åldras får de nya karaktärsdrag. Får du välja dragen själv tryck då på "random knappen". Du får alltså inte välja själv. Du har 3 knapptryck på dig och gillar du inte det tredje som kommer upp är du tyvärr fast med det.
Generationer: Nästa generation måste alltid födas av någon i hushållet. De som får barnet behöver inte vara gifta eller förlovade.
Adopterade är inte "blodsband" och kan därför inte vara den aktiva simmen i nästa generation.
En partner som flyttar/gifts in i familjen kan inte börja tjäna poäng till familjen förrän nästa generation är född.
Regler
POÄNG
Målet med den här utmaningen är att tjäna in så mycket poäng som möjligt innan generation 10 föds.
Generationer: Du får 1 poäng för "grundaren" och 1 poäng för varje generation fram till 10. Du får inga extra poäng ju fler barn som föds. Du kan alltså tjäna 10 poäng.
Livsönskningar: Du får 1 poäng för varje uppfylld livsönskning. När den specifika önskningen är uppfylld kan ingen annan sim få poäng för just den önskningen. Simmen som klarar livsönskningen måste bo i legacyhuset och finnas i familjeträdet för att man ska få poäng. Det finns 46 unika önskningar, alltså kan du max få 46 poäng (med expansionerna inräknade).
Porträtt: Du får 1 poäng för att måla ett forträtt på en sim i släktträdet. Tavlan måste hänga i legacyhuset till efter den avmålade personens bortgång. Den som målar måste vara minst ungdom och bo på legacytomten.
Legacyhuset: Du får 1 poäng för varje $100,000 som tjänas in på legacytomten. Alltså ihopräknat "möblers värde" och pengarna familjen har "på kontot". Max är $2,000,000 alltså 20 poäng.
Färdigheter: Du får 1 poäng avklarad färdighet, t ex matlagning. Alltså full pott i den färdigheten. Simmen måste bo i legacyhuset.
Jobb: Du får 1 poäng för varje gång en sim som bor i legacyhuset blir befodrad till högsta graden i sitt jobb. Du måste ha jobbat dig upp från lägsta graden av jobbet för att det ska räknas.
Barn: Du får -1 poäng för varje barn som blir tagna av socialen. Blir du av med 2 barn samtidigt innebär det -2 poäng.
SNABB POÄNGLISTA
- 1 p för varje generation.
- 1 p för varje uppfylld livsönskning.
- 1 p för varje målat familjeporträtt.
- 1 p för varje $100,000.
- 1 p för varje avklarad färdighet.
- 1 p för varje gång en sim blir befodrad till högsta grad på jobbet.
- -1p för varje barn som blir taget av socialen.
Source: http://tthesims.bloggplatsen.se/2012/01/09/7051778-tips-prova-legacy/
Eunice ser till att ordna upp lite med Devin så att hon kan fortsätta sitt mål mot toppen eftersom att han står i vägen.
Mr.Replacement klottrar ner huset.
Ian växer upp och blir tonåring, Jag gillar vad jag ser.
Mr.Replacement och Eunice bestämmer sig för att ha lite kul i sänghalmen.
Och Eunice fick en babybump igen.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 | 5 |
6 | 7 |
8 | |||
9 | 10 | 11 | 12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
|||||||||
|